Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




torsdag 18 mars 2010

Idag är jag stark

Det sista orosmolnet har dragit förbi - jobbarkompisen som just fick barn. Har bävat för den dagen hon skulle bli mamma. Nu är den dagen förbi. Och jag lever fortfarande! Det är nog som de säger: Det som inte dödar dig gör dig starkare.

Just nu har jag inga direkta jobbiga saker som jag väntar på. Den 11:e mars har passerat och de bekanta som varit gravida har fått sina barn. Och som sagt, jag lever fortfarande. Känns så skönt att allt det där jobbiga är bakom mig nu. Visst finns det väl lite mörka moln vid horisonten, risken att någon annan i min närhet blir gravid före mig, eller rädslan att det är något fel som innebär att vi inte får fler barn, men just nu är det blå himmel över mig. Och det känns så skönt! Just idag är jag stark, just idag mår jag bra. Härligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar