Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




onsdag 9 juni 2010

4+0

Som jag har längtat efter att få skriva den rubriken! 4+0.
Jag är gravid igen! Har fortfarande lite svårt att fatta det.

Vi är överlyckliga båda två, men självklart oroliga för att något ska gå fel även denna gång. Först och främst tidigt missfall. Men även att också detta barn ska ha någon ryggmärgsdeffekt.

Försöker dock att njuta så mycket jag kan över att vara gravid. Om det så bara blir för en kort tid. Heller lyckig i två dagar än inga dagar.
Läste en så bra debattartikel i Expressen skriven av Calle Schulman om "den farliga tystnaden kring missfall". Efter att ha läst den bestämde jag mig för att jag ska berätta för folk omkring mig om den här graviditeten. Den förra var mer hemlig fram till v 12. Men inte den här. Nu vet de flesta redan. Om det nu - Gud förbjude - skulle gå fel kommer jag att behöva deras stöd. Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Läs gärna debattartikeln om du inte redan gjort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar