Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




onsdag 4 augusti 2010

Shopping och järntabletter

Idag har vi gjort något stort. Vi har handlat till Loppan! Vi hade egentligen inte tänkt handla något alls förrän till vintern men idag kunde vi inte låta bli. Det är ingenting stort eller viktigt, men det känns ändå väldigt speciellt.

Vi var på IKEA, där finns det en jättefin sänghimmel i form av ett löv som jag länge har velat att mitt barn ska ha i sitt rum. När vi gick förbi barnavdelningen idag kunde vi inte låta bli.

Har tidigare sprungit förbi den avdelningen. Det har varit för jobbigt med alla barnsaker. Men idag var det den avdelning där vi spenderade mest tid. Vi gick runt och tittade på spjälsängar, påslakan, gosedjur, skötbord m.m. Tillät oss själva att drömma oss bort, tillät oss att våga tro på framtiden, om så bara för en stund. Men åh så härligt det var. Kunde ha gått där i flera timmar. Kunde ha handlat upp flera månadslöner. Men vi höll oss till en sänghimmel. Det får räcka så för nu. Känns som ett stort steg, fastän det bara var en enda liten grej.

Fick även svar från barnmorskan på mina blodprover. Blev lite nervös när jag såg kuvertet i bervlådan. Skulle ju bara få besked om något var fel. Tack och lov stog det att mina prover var fina. Det var bara mina mina järndepåer som var låga. Så låga att jag måste börja äta järntabletter redan nu. Ingenting som är farligt egentligen, men järnet kommer att behövas om några veckor. Nu vet jag nog dessutom vad min trötthet den senaste tiden beror på, tycker det var konstigt att "gravidtröttheten" inte gett sig. Det verkar vara järnbrist helt enkelt. Har varit till apoteket och köpt tabletter idag. Ska bli spännade att se om de ger någon effekt!

1 kommentar: