Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




torsdag 23 september 2010

19+4 - Världens finaste ljud!

Har varit hos barnmorskan idag. Fick lyssna på Loppans hjärta. Det slog jättefint, 146 slag/minut :)
Så glad att Magnus kunde följa med den här gången. Fick ju gå själv de två första gångerna.
Mitt blodtryck var bra, 127/65 tror jag det var.
Fick även svar på lite frågor som jag hade. Sammandragningarna jag haft när jag ligger i ryggläge är inte farliga så länge de inte gör ont eller börjar komma allt oftare - skönt! Ska bara försöka undvika att ligga på rygg längre stunder, får ligga på sidan istället. Kan vara så att Loppan inte gillar den ställningen och därför börja fara omkring där inne. Tydligen kan fosterrörelser framkalla sammandragningar. Lämnade urinprov också eftersom urinvägsinfektion ocskå kan bidra. Får svar senare om det visar något.
Fick även bekräftat att det är foglossning jag känner i bäckenet när jag går en längre bit. Ska ta det lite lugnt, bara gå så länge det känns bra. Ska prata med min sjukgymnast om det när jag ska dit på måndag, se om han har några tips som kan hjälpa.

1 kommentar: