Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




onsdag 20 oktober 2010

Barnvagnsdjungeln

Igår var vi alltså iväg och tittade på barnvagnar för första gången. Inte för att köpa, inte än, men för att titta. För att se vad som finns och vad vi vill ha. Det är ju en djungel! Brio eller Emmaljunga eller något helt annat märke? Hårdlift eller mjuklift? Luftdäck eller helgjutna däck? m.m. m.m.... Vi fick i alla fall prata med en säljare som kunde förklara lite skillnader och ge oss lite tips om vad som kunde passa våra behov. Vi fastnade båda två för Brios vagnar med fasta luftdäck och mjuklift. Men vilka priser det är på nya vagnar! Helt galet! Speciellt när man vill ha med tillbehör som skötväska, insektsnät, regnskydd osv. 8000 kr försvinner utan problem. Nej, vi är nog fortfarande inne på att hitta något begagnat. Det visade sig idag att en av mina chefer vill bli av med barnvagnen han hade till sin son. Det är en Brio Kombi och den har luftdäck, skötväska och några andra tillbehör, han var lite osäker på om det var mjuk- eller hårdlift och exakt hur många tillbehör det var men han skulle ta med den till jobbet imorgon så jag kan få titta. Enda nackdelen jag kan se nu är att den är lite äldre än vad jag hade tänkt, det är en 01:a, men fördelen är att den kommer att bli i stort sett gratis. Han ville bara bli av med den. Om den inte är i fruktansvärt dåligt skick kommer vi att ta den. Då har vi i alla fall något att börja med. Märker vi sen att skulle vilja ha något annat har vi ju kolla på det då. Spännande, imorgon kanske vi har en vagn till Loppan! :)

2 kommentarer:

  1. Skötväska är totalt överskattat! Köp en "vanlig" väska istället. Dessutom behöver man inte ha med 1000 saker när man är ute och traskar!

    Köp en vagn med stora hjul så den rullar i all terräng! Jag gillar vår trehjuling, men det är väl en smaksak!

    Glöm inte lattehållare, ovärdeligt! Haha!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Haha, tack för tipsen! Speciellt det om lattehållare ;)
    Ja, prio ligger på en vagn som kan ta sig fram på våra grusvägar och i snöslask. Tror att den begagnade från chefen är en sång vagn. Sen tycker jag att det är en bra bonus om det följer med saker som åkpåse, insektsnät och regnskydd. Vi får se vad det blir! :)
    Kram

    SvaraRadera