Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




onsdag 29 december 2010

Stor

Magen börjar kännas riktigt stor nu. Och värre lär det väl bli, det är ju fortfarande mer än en månad kvar. Ryggen och fötterna lider! Med det är det värt. Det är värt i stort sett vad som helst att få en liten sprattlande varelse med oss hem från BB.
Loppan verkar tycka att det börjar bli trångt där inne. H*n rör sig lika ofta, men på ett helt annat sätt. Kraftiga och snabba sparkar och slag har bytts ut mot långsammare buff och bök. Som att h*n försöker tänja ut livmodern med händer och fötter. Häftig känsla när det helt plötsligt växer ut en liten bula nerdanför revbenen på höger sida. En liten, liten fot att killa lite på innan den dras tillbaka in igen :)
H*n verkar i alla fall ha valt slutlig position, har legat med huvudet neråt flera veckor nu, och så trångt som det är där inne nu ska det väl mycket till att vända på sig.
Loppan har haft en hel del hicka sista veckan. Man kan tydligt känna det även utanpå magen och det kan hända flera gånger om dagen men oftas är det på kvällen när jag ligger i soffan. Dagen innan julafton fick mamma, syster och systers pojkvän känna Loppan hicka. Det är så roligt när andra också kan få kontakt med vår lilla skatt där inne.
Planerar just nu för fullt. Skriver listor på vad som ska handlas och vad som ska packas till förlossningen. Försöker dessutom öva lite profylax. Har lånat en bok på biblioteket "Innan du föder" av Anna Wilsby, det var den tekniken vi gick igenom lite av i föräldragruppen. En jättebra bok tycker jag. Så nu har jag valt min avslappningsmusik och börjat öva på att andas och slappna av. Ska försöka få Magnus att läsa lite också så han vet lite mer om hur han kan hjälpa mig.
Nu kan det gärna få bli februari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar