Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




måndag 17 januari 2011

Första samtalet till förlossningen

Då var det första samtalet till förlossningen avklarat. Ingen Loppa på väg ut än dock.
Vaknade kl 4 i morse med molvärk i nedre delen i ryggen. Värk som kom och gick med några minuters mellanrum. Fick mer och mer värk och magen var hård samtidigt. Vid vissa sammandragningar värkte det även i nedre delen av magen samt upp en bit på sidorna. Strax efter kl 5 gav det sig. Misstänkte att jag börjat få förvärkar, något som barnmorskan på förlossningen bekräftade när jag ringde dit för att konsultera lite senare på dagen. Ingenting att göra åt. Bara att vänta ut dem. Värktabletter och/eller en varm dusch kunde lindra berättade hon. Hoppas i alla fall att det betyder att det inte är så långt kvar, men det är ju inte säkert. Vore jobbigt att behöva ha ont under en längre tid utan att det ger någon effekt.

2 kommentarer:

  1. Hej,
    jag har följt dig i smyg ett tag och vill bara säga lycka till och att du har något fantastiskt framför dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera