Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




söndag 6 februari 2011

Vilken natt

Vilka förvärkar jag har haft! Inatt trodde jag nästan att det var förlossning på gång. Hade någorlunda regelbundnda värkar från kl 20 till långt in på natten. Som mest var det 10-15 minuter mellan dem, som minst 4-5 minuter. De gjorde ondare än de gjort tidigare också, men var ändå inte så smärtsamma att de inte gick att hantera. Provade med alvedon och varmt bad runt 00.30, men det hjälpte inte. Då hade jag funderingar på att ringa till förlossningen men bestämde mig ändå för att avvakta, det kändes på något sätt inte som att det var dags riktigt än. Bestämde mig för att försöka sova en stund när klockan närmade sig 02 och lyckades faktiskt somna till slut. Sov inte speciellt bra men fick i alla fall några timmars sömn. Har haft värkar även idag, men inte alls regelbundna och inte lika smärtsamma. Bara att fortsätta vänta och hoppas att det drar igång på riktigt snart.

1 kommentar: