Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




tisdag 12 april 2011

2 månader

Igår blev lillstumpan 2 månader. Idag var det därför dags för läkarkontroll på BVC. Läkaren hade inga anmärkningar alls. Allt var som det skulle. Med ett litet undantag för vikten. Vilma hade inte gått upp i vikt som hon borde gjort sen förra vägningen för fem dagar sedan. Hon hade till och med gått ner 20 g :( Jag blev självklart orolig, men sköterskan tyckte inte jag skulle oroa mig för mycket. Amma henne varannan timme (om jag kan) skulle jag göra tills vidare och så fick jag komma tillbaka senare i veckan och väga henne igen om jag ville. Självklart vill jag kolla upp så att hon ökar igen så på torsdag ska vi tillbaka och träffa vår ordinarie BVC-sköterska.

Fick rådet att börja ge henne Minifom-droppar innan varje måltid ett tag framöver då hon varit väldigt pruttig i magen några dagar. Hoppas det ger resultat för nätterna har inte varit roliga senaste tiden.

Utslagen är fortsatt bättre i ansiktet, men fortfarande inte helt borta. Dock avstår jag återigen tomater och choklad efter att hon i helgen fick röda prickar över hela bålen. De har tack och lov försvunnit igen. Stackars liten såg ut som en prickig korv hela hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar