Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




tisdag 5 april 2011

Utslag (del 3)

Utslagen har fortfarande inte blivit bättre. Pratade med BVC-sköterskan igår. Hon konsulterade en läkare som tyckte att vi skulle avvakta några dagar till, att jag inte varit utan tomat tillräckligt länge för att se resultat. Bara att fortsätta vänta alltså. Skulle dessutom låta bli allt annat med röd färg som jordgubbar, röd paprika, röd saft m.m. samt choklad och starka frukter som apelsin och kiwi. Känns som det inte finns något kvar att äta snart :( Men men, det är det ju värt om hon blir bra snart, lilla pluttan.
Jag skulle höra av mig om det blev värre, annars skulle de titta på det på tisdag. Då har det blivit dags för 2 månaders-läkarkontrollen. Idag tycker jag dock att hon fått en del nya utslag, de verkar sprida sig från pannan ner mot kinderna. Tror jag får ringa BVC imorgon.
Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. lill-skruttan,hoppas ni får ordning på utslagen snart..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår det där med att inte få äta vissa saker. Vår lilleman har blivit så gasig i magen och verkar få ont efter amning så jag har nu uteslutit mjölk i min kost. Känns redan som att det blivit lite bättre så jag får nog rikta in mig på en lååång tid utan mjölk. Men som, som du skriver, det är det värt!!
    Hoppas ni snart kommer på vad utslagen beror på.
    Kram

    SvaraRadera