Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




onsdag 6 april 2011

Utslag (del 4)

Ringde BVC imorse eftersom jag tyckte att utslagen spridit sig. Hon hade ingen tid att titta på Vilma idag, men jag fick en tid till hennes kollega. Hon var dock inte alls orolig, det var bara för att jag skulle känna mig lugn. Utslag av den här typen är tydligen vanliga hos bebisar. Sköterskan jag fick träffa idag sa samma sak. Det är helt ofarligt, bara besvärligt med klådan. Det är förmodligen såkallade "hormonplitor", utlsag som man inte riktigt vet orsaken till. Kan vara immunförsvaret som jobbar. Det är i alla fall helt ofarligt och går över av sig självt efter ett tag.
Lyckligtvis beror utslagen alltså inte på något jag äter eftersom de fortsätter att öka trots att jag uteslutit en massa saker. Hon tyckte att jag kunde börja äta tomat, choklad m.m. igen. Lycka!
Det faktum att utslagen bara sitter på huvudet och halsen tyder också på att det inte är matrelaterat fick jag veta. Mat-utslag brukar tydligen visa sig på hela kroppen, hormonplitor sitter på huvudet och ner en liten bit på bröstet.
Jag kunde smörja utslagen med en mjukgörande salva, Miniderm. Det skulle kunna lindra klådan. Hoppas hoppas. Förhoppningsvis är de borta om några veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar