Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




tisdag 27 juli 2010

Världens finaste lilla loppa!

Nu är det gjort. Det första ultraljudet är avklarat. Och det bästa av allt: ALLT SÅG JÄTTEBRA UT!
Huvudet hade perfekt form och hjärnan såg fin ut. Huvudets storlek var även rätt i förhållande till kroppen. Loppan är nu ca 5 cm lång från huvud till rumpa och huvudet är 1,7 cm i diameter. Detta betyder att jag blev framflyttad några dagar :) Från 10+6 till 11+2. Ännu närmare mitt mål - att ha vecka 12 avklarad.

Fick se hjärtat slå och även höra hjärtljuden en liten stund. Allt såg bra ut även där.
Räknade fingrar och tår också, alla verkade vara på plats.

Stackars Magnus som inte fick vara med och uppleva detta. Han fick ligga hemma i sängen med feber och vara nervös istället. Fick med mig några bilder hem till honom i alla fall.

Tack och lov fick jag med mig min kusin Amanda som moraliskt stöd. Tack snälla du!

Risken för anencefali är alltså avskriven. Risken för ryggmärgsbråck längre ner kvarstår fortfarande, men läkaren kunde i alla fall inte se några tecken på det än så länge. Skönt!
Han kollade även nackspalten och den såg också jättebra ut.

Känns jätteskönt att ha kommit så här långt. Att veta att allt ser bra ut än så länge.
På fredag har det blivit dags för inskrivning hos barnmorskan och på söndag är vecka 12 avklarad! Ingenting är ju säkert än, men just nu känns det riktigt bra :)


2 kommentarer: