Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




tisdag 26 oktober 2010

Rutinkontroll - v 24+2

Idag har vi varit hos barnmorskan på rutinkontroll. Alla värden var bra den här gången också. Hon mätte magen för första gången. Ska bli spännande att se om den växer "enligt kurvan".

SF-mått (magen): 24 cm
Loppans hjärtljud: 147 slag/min
Blodtryck: 117/67 (om jag minns rätt)
Blodsocker: 6,3
Blodvärde: 137

Fick dessutom mitt moderskapsintyg. Nu har jag alltså papper på att jag är gravid om någon skulle tvivla ;) Ska tydligen skicka in det till försäkringskassan som en förberedelse för föräldrapenning. Barnmorskan berättade även att inbjudan till föräldrautbildningen borde vara på gång att skickas ut. Spännande! Det börjar ju bli dags om vi ska hinna bli klara innan februari, det försvinner ju en hel del dagar vid jul och nyår. Ser verkligen fram emot att få börja med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar