Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




torsdag 2 december 2010

Föräldragrupp

Idag var första mötet med föräldragruppen. Till vår stora glädje leddes vår grupp av "vår" barnmorska, underbara Ylva.
Vi är 8 par i gruppen och de flesta var förstagångsföräldrar vi vår ålder. Känns som en bra grupp.

Idag gick vi igenom vad vi ville ha ut av våra träffar, vad vi ville veta. Sen pratade vi en hel del förlossning; hur man vet när det är dags att åka in, lite kort info om alla stadier under förlossningen samt vad man ska ha med sig när man åker in. Framöver kommer vi att prata en hel del mer om förlossning, smärtlindring, profylax osv samt amning och första tiden efter förlossningen.

Fick en hemläxa till nästa vecka - att öva avslappning, gärna till någon musik som vi sedan kan ha med oss till förlossningen.

Allt detta prat om förlossning har fått det hela att kännas ännu mer verkligt. Shit, vi ska snart ha barn. Vi ska verkligen gå igeom allt det här. Jag ska snart föda. Skräckblandad förtjusning!

2 kommentarer:

  1. Nu får du se vad du gett dig in på ;)

    SvaraRadera
  2. Något helt underbart skulle jag säga! Vad annars! Vad spännande det är, moster blir helt pirrig i hela kroppen!

    SvaraRadera