Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




onsdag 16 mars 2011

Magknip (del 2)

Så, nu har BVC äntligen hört av sig. Hon trodde det rörde sig om luft i magen. Eventuellt kunde det även vara så att hennes hunger har ökat. Fick rådet att amma lite oftare samt att jobba jättenoga med rapningen efteråt. Vilma kan vara lite "svårrapad" så jag fick lite tips som kan underlätta. Hon tyckte även att jag kunde prova att massera magen och eventuellt prova med Minifom-droppar. Känns skönt att ha något att jobba med, inte bara känna sig hjälplös när hon har ont.

2 kommentarer:

  1. Skönt att du fick lite tips. Tindra har haft riktig magont de senaste 3 kvällarna. Har börjat med semper-droppar och ikväll har hon varit lugn! Vad fick du gör tips med rapning för min lilla tjej är också svår rapas! Hoppas ni mår bättre snart o att tipsen hjälper!

    SvaraRadera
  2. Fick tipset att rapa henne inte bara efter utan även under matningen, att "avbryta" henne ungefär halvvägs igenom. Om hon får äta ett helt mål kan det bli så mycket mat i magen att luften blir instängd i mjölken och får svårt att komma ut. Om hon inte vill rapa bara genom att hänga över axeln och guppa kunde man "vända och vrida" lite på henne, typ lägga henne på höger sida några sekunder och sen på vänster några sekunder, även på rygg några sekunder. Då kunde det vara lättare för luften att ta sig förbi mjölken i magen och ut. Men framförallt gällde det att inte ge upp utan verkligen ge sig tusan på att det ska komma en rap. Nång gång tog det nästan 15-20 minuter innan rapen kom! Har fungerat bra hittills för oss nu, hon har inte gråtit av knip sen igår eftermiddag. Hoppas det löser sig för er med!

    SvaraRadera