Den 7:e oktober 2009 förändrades mitt liv för alltid. Då blev jag mamma till en ängel.

Jag var gravid i v 18 när vi fick veta att vårt barn hade en dödlig missbildning - anencefali.

Smulan - för alltid älskad och saknad






♥ Den 11 februari 2011 kom hon äntligen, vårt lilla mirakel. En livs levande liten flicka vid namn Vilma ♥




söndag 19 september 2010

Nya kläder

Igår köpte jag mina allra första mammabyxor! :) Känns stort. Som att det hela blev ännu lite mer verkligt. Nu finns det gott om plats för magen att växa.

Har märkt att jag börjat tänka lite annorlunda. Har gått från att "vara gravid" till att "vänta barn". Det blir nog faktiskt en liten bebis den här gången. Visst, ingenting är säkert än. Vad som helst kan ju fortfarande hända. Men det känns som att oddsen blir bättre och bättre. Vågar tro att det faktiskt kan gå bra den här gången. Har t.o.m börjat fantisera om namn till Loppan. Än så länge har jag fått ihop Vilmer, Alvin, Stella , Freja och Alma. Så härligt att äntligen våga njuta, även om alla hjärnspöken gör sig påminda titt som tätt. Gör mitt bästa för att hålla dem på avstånd och just nu går det riktigt bra.

Känner Loppan sparka i magen mer och mer. Fick veta på ultraljudet att jag har moderkakan i framvägg. Det är nog därför jag inte kännt sparkarna lika tydligt som jag gjorde med Smulan. Den ligger då och dämpar alla rörelser. Men nu blir det fler och fler vartefter Loppan växer sit större och starkare. Och de blir tydligare och tydligare. Mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar